İzleyiciler

Powered By Blogger

17 Nisan 2009 Cuma

Tart Hamurundan Kurabiyeye Dönüş

Bu dün yapmaya çalıştığım tartın sonucunda orta çıkan birşey oldu.Birşey aslında kurabiye oldu.Nasıl mı oldu?Amacım tart yapmaktı.Herzaman yaptığımdan değilde ,başka bir tarif yine Emine Beder Hanımefendi'nin Çay Saati isimli kitabından deneyeyim dedim.Sıvı yağ ile yapılıyordu ben zeytinyağı kullandım,diğer malzemelerde değişiklik yapmadım aman Allahım hamur elime bir yapıştı bir yapıştı çıkarabilene aşk olsun.Hadi çözülsün diye biraz daha un,ıh ıh inatla ayrılmadı.Hadi bu sefer de biraz su derken baktım olacak gibi değil.En iyisi kurabiye yapayım dedim.Ama gözüm biraz daha un koymayı almadı.Piştiği zaman sert olur diye.Aklıma Annemin bize hep yaptığı kaya kurabiye geldi Bilirsiniz şekilsiz,fındık ve kuru üzüm katılarak yapılır.Bende ona çevirdim.Oldu mu tart kurabiye.Ama gene de aman belki birşeye benzemez düşüncesi ile fındık ve üzüm eklemedim.Nasıl mı oldu?Gayet iyi.Sıcak sıcak kahveyle beraber harikaydı.Bugün 2.günü yazmak için bugünü bekledim bakalım ne olcak diye.Sanırım 3 gün içinde tüketmelisiniz.Tadını yavaş yavaş kaybetmeye başladı çünki.


MALZEMELERİ

2 yumurta
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı un
1 çay bardağı şeker
1/2 paket kabartma tozu

TARİF

1-Bütün malzemeleri karıştırdım yoğurmaya başladım.Yapışmaya başladığında 1/2 çay bardağı su ve 1/2 su bardağı un ilave ettim.
2-Hamur elime yapışan bir kıvamdaydı.Şekilsiz bir şekilde tepsiye dizdim.Önceden 170 derece ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirdim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder