İzleyiciler

Powered By Blogger

28 Şubat 2009 Cumartesi

Poğaça

Her Cuma günü,hasbihal günümüz.Biraz bilgilenip,biraz ağız tadımızı paylaştığımız bir gün.Krizle beraber bütün katılımcı arkadaşlar,yapılan çeşitlerin 3 ile sınırlandırılması hususunda mutabık kaldık.Vallahi bu gün Urfalı bir arkadaşımızdaydık.Menü-Lahmacun,ayran,ve şu hazır baklava hamurları kullanılarak yapılan baklavadan ibaretti.Ama O ne lahmacundu öyle.Enfes enfes.Malesef resimleyemedim.Kendi memleket yapımı biber ve diğer iç malzemeyle hazırlanmış ve gene Urfa'lı bir fırıncının fırınından çıkmıştı.Ellerine sağlık sevgili Fatma.

Klasik bir tarif daha .Bizde gene çok sevilerek yapılıyor.En iyi yapanın teyzem olduğunu düşünüyoruz.Aman Annem duymasın:))Poğaça sıcak sıcak bir haraka oluyor sizce de öyle değilmi.Acil misafirimiz geleçeği zaman bizim büyük kurtarıcılarımızdan.Severek yediğimiz gene bir poğacamız var vanilyalı poğaça.Gerçi vanilya sevmeyenler için pek tavsiye etmiyorum.Vanilyanın tadı oldukça farklı bir tad veriyor.Ayy canım şimdi poğaça çekti.Sıcak sıcak ,yanında da şöyle güzel buram buram demlenmiş çay deyme keyfime.EEE Bu saatte olaçağı da bu işte.Gecenin 3.30 olmuş.Karnımda bayağı acıkmış.Akşam yemeği yemediğim şimdi aklıma geldi.Kızlarla beraber uyuyup,dah sonra 23.30 da kalkıp,daha sonra büyük kızımı tekrar uyutmak zorunda kalmam bu saatleri bulmama neden oldu.Dostlar ben mutfağın yolunu tutuyorum.Size afiyet olsun

NASIL YAPILDI

1 Yumurta sarısı üstüne -beyazı içine
1 Su bardağı yoğurt
1 Su Bardağı mısırözü yağı
1/2 Su bardağı zeytinyağı
1 Tatlı kaşığı kabartma tozu,ÜZERİNE , ÇOK AZ LİMON SUYU
Aldığı kadar un
İÇ MALZEMESİ;ben bu sefer patates be beyaz peynir karışımı kullandım.Siz arzu ettiğiniz bir içle hazırlayabilirsiniz.
Bütün malzemeler karıştırılıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlanacak.180 derecede önceden kızdırılmış fırında pişiriyoruz.




3 yorum:

  1. tarif için teşekkürler.deneyeceğim inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Ben de yeni bir tarif var. ama ozal bir una ihtiyacim var onun icin. Sanirim Turkiye de henuz piyasaya sunulmadi. Neyse beli olmaz, belki gelirken bir paket getiririmde deneriz. Tarifin ozelligi hic yag olmamasi. Guzel di mi ?:)

    YanıtlaSil
  3. bu harika ,unun içinde mi birşey var acaba?

    YanıtlaSil