İzleyiciler

Powered By Blogger

5 Mart 2009 Perşembe

Mayalı Zeytinli Poğaça

NASIL YAPILDI

4 su bardağı un
1 yumurta
1 çorba kaşığı şeker
1/2 çay bardağı su veya süt (ılık)
40 gr yaş maya veya 20 gr kuru maya
1/2 su bardağından biraz fazla sıvı yağ
1/2 su bardağı yoğurt
tuz
İÇ MALZEMESİ;zeytin ezmesi
Ben yaş maya yerine kuru mayayı tercih ettim.Piyasada 10 gr.lık paketlerde satılıyor.2 paket kuru mayayı 1/2 çay bardağı süt ve şeker yardımıyla kabarttım.Yani mayalar iyice ezilene kadar karıştırdım.Bir süre sonra mayanın kabarmaya başladığını göreceksiniz.Daha sonra
unun ortası açılır ,bütün malzeme buraya konur iyice karıştırılır.Üstüne temiz bir bez veya kapak kapatarak sıcak bir ortamda mayalanmaya bırakılır.Daha çabuk mayalamak için,hamurun bulunduğu kabı ılık fırının içine sokabilir veya içi sıcak su dolu başka bir kabın içine oturtabilirsiniz.MAYALANAN HAMURA PARMAĞINIZI BASTIRIN,EĞER PARMAK İZİNİz KAYBOLMADAN BİR SÜRE KALABİLİYORSA hamur mayalanmış demektir.
İçine zeytin ezmesi konulur.iri bir rulo elde edilir.Fırın tepsisine konulur.Üzerine,haşhaş tohumu,çörek otu, susam v.b konularak pişirilir.Piştikten sonra kesilerek servis tepsisine alınır.
Zeytin ezmesi hazırlama;zeytinin çekirdekleri çıkarılır,el blendırında iice ezilene kadar çekilir.Hazır almaktan çok daha iyi
AFİYET OLSUN

2 yorum:

  1. canım iyi dileklerin için teşekkürler ederim...

    YanıtlaSil
  2. '' Öğretmenim, tuvalete gidebilir miyim?''

    Yukarıdaki cümle, öğrenim hayatımız boyunca sıkça sorduğumuz sorunların başında geliyor, değil mi? Yıllar sonra, Adıyaman'ın Gerger İlçesi, Kaşyazı Köyündeki Karük İlköğretim Okulu'ndaki manzarayı HaberTurk'te görünce; ' Meğer şanslı azınlıktanmışız ' dedim kendi kendime.

    Evet, yanlış duymadınız. Ben ve bu yazıyı okuyan sen, şanslı azınlıktanız. Anadolu'da bir çok okulun türlü fiziki sorunlarını, öğretmen eksikliğini duyardıkta, insanın en temel ihtiyaçlarından birisi olan tuvalet ihtiyacını gidermenin başlı başına bir sorun olduğunu aklımıza getirmezdik. Onca yetersizliklere rağmen Karük İlköğretim Okulu'ndaki bu çağdışı manzarayı eğitim neferimiz Ahmet Elmacı sayesinde öğrendik.

    HaberTurk'te yayınlanan ' Tuvaletsiz Okul ' haberi bizi harekete geçirdi. Hem gelecek nesillere kalıcı bir temizlik alışkanlığı kazandırmak hem de okullarımızın olmazsa olmaz bu fiziki zorunluluğunu hayata geçirmek adına; www.okulumuzatuvalet.org sitesi altında '' Okulumuza Tuvalet '' adlı projeyi hazırladık.

    Karük İlköğretim Okulu'ndaki bu geri kalmış manzara ne ilk ne de son...Fakat bu olumsuz manzarayı düzeltmek bizlerin elinde. Karük İlköğretim Okulu'nda olduğu gibi Anadolu'nun birçok köyünde çocuklar sizlerin desteklerini bekliyor... '' Okulumuza Tuvalet '' projesi ile sizde bu harekete ortak olun...

    www.okulumuzatuvalet.org
    destek@okulumuzatuvalet.org

    YanıtlaSil